Jak vytvořit web

Důvodů k vytvoření vlastních webových stránek může být mnoho a logicky většina lidí hledá způsob, jak si webové stránky vytvořit „zdarma“. Zdarma v uvozovkách znamená svépomocí, ale i tvorba www stránek svépomocí má svou cenu. Čas, který musíte věnovat tvorbě webových stránek není zanedbatelný a každý z nás si jej konkrétně cení. Jak si tedy vytvořit web svépomocí?

Chci webové stránky, ale odkud mám začít?

Článek Jak správně na zadání webových stránek vám poradí co si musíte připravit před zahájením samotné tvorby webových stránek. Utřídíte si nejen myšlenky, ale i strukturu vašich budoucích webových stránek.

Pokud máte vlastní webový brief připraven, můžete se pustit do vytvoření webu. V tomto článku se zaměřuji více na praktické rady při tvorbě www stránek.

Zdroj: https://pixabay.com

Doména a webhosting

Nejideálnějším začátkem je zakoupení domény a webhostingu. Obvykle jde tyto činnosti udělat zároveň a je tedy na především na vás, kterého poskytovatele webhostingu si vyberete.

Dostupnost domény si můžete zkontrolovat přímo na stránkách poskytovatele, většina z nich nabízí uživatelsky příjemný nástroj s možností okamžité registrace volné domény. Spousta poskytovatelů nabízí akční domény, domény velmi levné na první rok, avšak v dalších letech částka už tak atraktivní není. Není tajemstvím, že nejlevnějšími doménami jsou .cz a .eu, ale to samozřejmě znamená, že je dostupné menší množství názvů (např.: www.superweb.cz je registrovaná doména, ale doména www.superweb.website je stále volná k registraci).

Webhostingu věnujte velkou pozornost. Je třeba sledovat parametry včetně pravidelných poplatků za tuto službu, a to s ohledem na záměr vašich webových stránek. Jiné parametry webhostingu bude potřebovat někdo, kdo chce psát blog a jiné zase firma s e-shopem a online zákaznickou podporou. Sledujte, porovnávejte a určitě se i poskytovatele webhostingu ptejte, jestli je vhodný pro vaše zamýšlené webové stránky.

TIP: Velké množství poskytovatelů webhostingu nabízí prostřednictvím administrace instalaci různých CMS jedním kliknutím. Po této funkci se také ptejte, obzvlášť pokud nejste extra zběhlí v tvorbě www stránek.

Co je to CMS a jak souvisí s administrací webu

CMS je zkratka anglického Content Management System a jde o systém pro jednodušší a rychlejší obsluhu webových stránek, zvláště jejich obsahu. Jakmile se pustíte do tvorby webových stránek, budete na zkratku CMS narážet celkem často. Existuje velké množství open-source CMS a jejich instalaci nabízí, velmi často, poskytovatel webhostingu.

Já pracuji s open-source CMS WordPress, který je ideální pro drtivou většinu lidí i firem. Uživatelé webových stránek především pracují s obsahem a pro jeho editaci je WordPress nejlepší variantou. Jeho instalace je velmi jednoduchá, pracovní prostředí přehledné a možnosti rozšíření obrovské. WordPress lze rozšířit o bezplatné, ale i placené prémiové pluginy, které vašemu webu dodají přesně ty funkce, kterou potřebujete.

Pokud však potřebujete webové stránky se speciálními funkcemi, které jsou i v oblasti www stránek neobvyklé, možná bude lepší zvážit konzultace s odborníkem. Ten vám sdělí konkrétní možnosti, pro a proti každé možnosti a jeho vlastní doporučení.

Zdroj: https://pixabay.com

Chci e-shop. Kdy využít wordpress a woocommerce?

Chcete rozjet vlastní e-shop a nejste si jisti jestli využít open-source CMS (zdarma) jako WordPress s nástavbou Woocommerce, PrestaShop anebo využít placené řešení typu Shoptet, Shopify, UPgates a další?

V případě e-shopu ve WordPress či PrestaShop budete určitě potřebovat váš obchod rozšířit o nějaké prémiové pluginy, třeba o Zásilkovnu, platbu kartou, nebo Heureka integraci a to něco stojí. E-shop „zadarmo“ to tedy nebude ani v případě těchto open-source řešení.

Nejdůležitější otázkou tedy je: Plánujete pouze e-shop, nebo e-shop + web (blog, microsites, landing pages,…). Pokud jde pouze o e-shop, pak je řešením Shoptet, UPgates, Shopify, PrestaShop. Jestliže plánujete krom e-shopu i například vlastní blog, doporučím rozhodně WordPress + Woocommerce. Výběr CMS při tvorbě e-shopu je strategické rozhodnutí, věnujte mu maximální pozornost. CMS nebudete měnit každý rok!

I tohle stojí za přečtení